Sunday 26 June 2016

26 Jun- Ramadhan Day 21

Hari ini 21 hari sudah puasa dalam bulan mulia ini. Syukur ya Allah. Semoga aku terus sihat dan berbakti kepada ibu bapaku, keluarga, rakan2, masyarakat dan bangsa. Sihatkan ibu bapaku, panjangkan usia mereka. Ya ALLAH, berilah aku kekuatan, keberanian, ketenangan jiwa, kebijaksanaan dan kejayaan dalam perkara yang berfaedah yang aku lakukan. Ampunkan dosa2ku ya Allah yang maha mengetahui, memahami, pengasih lagi penyayang.

Hari ini membacabuku yang dibeli semalam- Detoks Hati Anda (2016) oleh Mejar Mohammad QayyumTerbitan Casamas.
 Antara yang mengesankan: "Kebahagiaan itu Membuat Kita Lebih Bijaksana, dan Kebijaksanaan itu Menjernihkan Hati dan Fikiran."
"Orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya" (hlm.49)
"Belajar mensyukuri hal-hal buruk dalam hidup, dan belajar sabar dan tegar jika ada hal-hal buruk menimpa hidupmu agar hidup ini terasa indah" (hlm.208)





sesungguhnya maha benar, janganlah kita menanang kesakitan dan kesusahan atau sebarang masalah tanpa tujuan dan manfaatnya, sebaliknya bersabar dan bermohon dengan Allah...minta pada Allah, mensyukuri apa-apa yang berlaku dan menjadikannya sebagai titik untuk mengatur langkah

No comments:

Post a Comment