Thursday 18 December 2014

Peristiwa hari ini...18 Disember 2014

Sepanjang minggu ini, kesangatan keletihan mental apabila diterjah sang dugaan yang merupakan mainan hidup. Hari ini sedikit kelegaan berputik...semoga perjalanan selepas ini  lebih baik meninggalkan yang berlalu....Cabaran, dugaan, ujian, masalah dan yang sewaktu dengannya umpama siratan dalam kehidupan yang fana ini.

Hari ini aku berjalan....
Aku melihat seorang gadis seksi yang anggun
aku melihat seorang jejaka tersenyum dengan telefon di tangan
aku melihat seorang gadis menangis..mengapa?
Aku melihat seorang gadis sebangsa memujuknya
aku melihat seorang wanita terhincut2 melntas jalan
aku melihat diriku sedang mengamati sekelilingku
pada SAAT aku melintas

Hari ini aku berfikir....
bersediakah menghadapi gelombang ganas
bersediakah mengharungi ombak tsunami
bersediakah merentas lautan api
bersediakah menelusuri ranjau
Hari ini aku bertemu.....
Seorang mantan pelajar phD
yang sudah bergelar Dr, iaitu Dr Nadar
yang sudah berjaya meraih gelaran
yang berjaya merentasi halangan
hari ini aku dan Komathi berfoto dengannya untuk mendapat tempias aura
kata Dr Nadar...dia rindu untuk ke library..
senyuman kegembiraan Dr Nadar
Hari ini ada ucapan tahniah.?.....
KELETIHAN yang melanda sepanjang minggu diusaikan dengan ucapan tahniah yang membuat keletihan menghilang buat seketika...Ucapan ini amat bermakna sepanjang menelusuri perjalanan yang meranjau ini. Lebih manis lagi ucapan ini datang daripada dua orang insan yang bermakna dalam perjalanan ini....hari ini sampel Bab 4 dipersetujui. Perjalanan diteruskan walau hati galang dengan permainan dunia yang sudah tentu harus dihadapi dengan tabah dan kental. Ya Allah hambamu ini sangat kerdil dan mendambakan pertolonganMu.

No comments:

Post a Comment